[O1] Jak sprawdzić czy wtrząsy to wina opon czy felg?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Jak sprawdzić czy wtrząsy to wina opon czy felg?

    Dziękuję wszystkim. Miło było poznać.
    Dobra ta pizza
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Jak sprawdzić czy wtrząsy to wina opon czy felg?

    Witam

    Mam problem z drganiami pojawiającymi się w niektórych przedziałach prędkości oraz przy hamowaniu. Np przy prędkości 120-135km/h strasznie trzęsie kierownicą a przy hamowaniu jeszcze gorzej. Natomiast przy wolnym toczeniu się w korku, czuję jakby moje koła były kwadratowe jak w samochodzie Flinstona. Zjawisko te występuje tylko na felgach ori Skoda aluminiowych 16 cali z oponami letnimi Goodyeara z 2009r. Opony dogorewaja i mają ok 3mm bieżnika.

    Ostatnio przełożyłem na felgi 15 cali stalowe z oponami zimowymi i jak ręką odjął komfort jest i wszystkie wcześniejsze objawy ustały.

    Jak sprawdzić czy to wina np krzywych felg czy opon?

    ak przed ostatnim sezonem mój wulkanizator wyważał koła letnie to nic nie zauważył, ale też mu nie zgłaszałem objawów.

    Pytam się bo w nowym sezonie szykuję się do zmiany ogumienia letniego. Jak by się okazało, że to felgi są do prostowania - to chyba odpuszczę. Chyba, że przełożę felgę na której nikt nie jeździł od nowości z zapasu i zostanie np max 1 koło do prostowania, które włożę wtedy na tył. Bo po 3 i więcej kołach do prostowania odpuszczam.

    To wolałbym kupić felgi stalowe 15 cali i kupić nowe oponki letnie 195/65/R15.

    Bo jeśli to wina tylko opon to kupię nowe 205/55/R16

    Czy ktoś z Was zna dobrego wulkanizatora z Warszawy lub bliskich okolic który jest wstanie to sprawdzić ?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Czy aby 16 dla tego modelu to ori ops:
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • logan_x
        Rider
        • 2011
        • 401
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ja podobne objawy miałem jak koła nie były dobrze wyważone.
        Kierownica bardzo wibrowała przy prędkościach powyżej 110 km/h, szczególnie to było czuć przy dodawaniu gazu i w zakrętach.
        Przy powolnym toczeniu były dziwne drgania nadwozia.
        Pojechałem do innego zakładu i dwa koła miały różnice 10g, jedno z przodu i jedno z tyłu.
        Dziwne drgania ustały całkowicie, a wibracja kierownicy jest ledwo wyczuwalna, ale pod koniec sezonu letniego jakby się trochę zwiększyła.

        Drgania przy hamowaniu to raczej przyczyna krzywych tarcz hamulcowych, też ostatnio zacząłem odczuwać, ale z tym można żyć .

        Sprawdzić może każdy wulkanizator, założy koło na wyważarkę, zakręci ręką i będzie widział czy felga bije na boki albo góra dół.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2324
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          majuDJ, najprędzej będzie to wina opon bo wiek opon i niski profil robi swoje ,wiadomo nie jesteśmy w stanie ominąć każdej dziury a po w jeździe w nią najbardziej cierpi opona i jej wzmocnienia ,które potrafią pęknąć po czym może ale nie musi wyskoczyć bąbel , wówczas nawet po nocnym postoju bez ruchy właśnie jest wrażenia że opona pod naciskiem robi się płaska i podczas ruszenia czuć prze pierwsze kilkaset metrów bujanie ,wibracje .
          tomus7, otwórz sobie klapkę wlewu paliwa i zobaczysz że jest podana wartość ciśnienia powietrza w gumach dla 16 .ok
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            #6
            Zamieszczone przez tomus7
            Czy aby 16 dla tego modelu to ori ops:
            Dla L&K tak

            [ Dodano: Pią 14 Lis, 14 21:40 ]
            Ja swoje z przodu pompowałem zawsze wedle wskazań z wlewu paliwa. Zauważyłem, że te moje stare letnie oponki to tak raz na miesiąc musiałem dopompować bo np spadało z 2,4 bara na 1,75 bara. Raz w tylnej spadło powietrze nawet do 1,1bara
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2324
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              majuDJ, przy 16-tkach masz 2,1 przód i 2,3 tył bo jak jest za dużo powietrza to może być problem z przyczepnością i nadmiernym zużyciem części bieżnika.ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez ROBAL_26
                otwórz sobie klapkę wlewu paliwa i zobaczysz że jest podana wartość ciśnienia powietrza w gumach dla 16 .ok
                u mnie sa 14 i 15 stąd moje pytanie ops:
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2324
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  tomus7, to pewnie masz tą słabszą wersję 1,6 75KM , bo ja u siebie mam akurat podane ciśnienie dla 16tek
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    majuDJ, nie prościej spuścić powietrze z każdej opony i je dokładnie obejrzeć?
                    Zobaczysz wtedy prawdziwy kształt.
                    Przy okazji ewentualnej zmiany zerknij na strukturę wewnętrzną opon, czy nie ma spękań, wybrzuszeń kordu.
                    Wbrew pozorom opona składa się z kilku warstw oprócz gumy m. in. nylonu, drutu i kordu tekstylnego.
                    Wystarczy niefortunnie przywalić w dziurę lub jakąś wyrwę i powstają wewnętrzne uszkodzenia i przewarstwienia mechaniczne.
                    Pod ciśnieniem tego pozornie nie widać, ale przy dużej prędkości siła odśrodkowa "wyrzuca" wybrzuszenie w stronę zewnętrzną opony, która zaczyna bić o podłoże.
                    A tak poza tematem, to dla mnie wysokość bieżnika 3 mm to już końcówka eksploatacji opon. Gorsza przyczepność na mokrym (większa tendencja do aquaplaningu) i zwiększone szanse na złapanie jakiegoś rodzynka (przebicie).

                    [ Dodano: Sob 15 Lis, 14 20:12 ]
                    Przy zmianie kompletu na nowy zasugeruj gumiarzowi puszczenie samych felg na wyważarce.

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Zamieszczone przez ROBAL_26
                      tomus7, to pewnie masz tą słabszą wersję 1,6 75KM , bo ja u siebie mam akurat podane ciśnienie dla 16tek
                      właśnie nie bo 74Kw czyli 101 Km :wink:
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2324
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        tomus7,
                        Skoda Octavia I Hatchback 1.6 101KM 1997-2002  szukasz danych technicznych, opinii, raportów spalania lub wideotestów? … Wejdź i sprawdź
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        Pracuję...